Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Ansøgning, optagelse og betaling

For at blive optaget på Master i Strategisk Byplanlægning skal du have en akademisk uddannelse og erfaring fra planlægningspraksis. Du kan læse mere om optagelses- og ansøgningskravene her på siden, hvor du også kan finde information om betalingsbetingelser. 

Optagelseskrav
Deltagere på masteruddannelsen skal have en akademisk uddannelse og mindst to års erfaring fra planlægningspraksis. Uddannelsen skal normalt være afsluttet på kandidatniveau, men bachelorgrad og omfattende praksiserfaring kan efter konkret vurdering også opfylde adgangskravene. På baggrund af din ansøgning sker udvælgelsen ud fra en samlet vurdering af erhvervserfaringens relevans og af mulighederne for at bringe uddannelsen i anvendelse i dit aktuelle erhvervsarbejde.

Ansøgningskrav
Når du ansøger skal følgende uploades sammen med ansøgningen:

  • Dokumentation for de adgangsgivende eksaminer
  • CV (som dokumentation for relevant erhvervserfaring)
  • En kort beskrivelse af din motivation for at søge om optagelse på uddannelsen (max én side)

Pris og betaling
Studieafgiften er 35.000 kr. pr. modul og 140.000 kr. for det et samlet 2-årigt forløb. Herudover må der kalkuleres med ca. 5-10.000 kr. til bøger og studierejser. 

Din tilmelding til et modul er bindende efter tilmeldingsfristens udløb.
Faktura fremsendes ca. 3. uger inden kursusstart.