Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Rumlige implikationer af inklusion i folkeskolen

Forskningsprojekt under
Spaces of Danish Welfare
Forsker
Katrine Lotz

Projektet undersøger og synliggør de rumlige implikationer af ændringer i lovgivning og praksisser vedrørende inklusion i grundskolen i alle skalaer fra det enkelte rum til det regionale niveau.

Fokus er dels på, hvilke fortællinger og forhandlinger der opstår i forbindelse med skolernes konkrete indretning og arkitektur og dels på hvordan kompetencer i specialpædagogik og børn med særlige behov fordeles og omfordeles i et større område.

Empirisk er undersøgelsen rettet mod to scener:
1. Forholdene mellem det konkrete rum og elever, forældre, lærere og pædagoger.
2. Forholdene mellem konkrete planer og modeller i de tidlige stadier af byggeprocessen og kommunen, skolen, arkitekter og andre rådgivere.