This website uses cookies

Royal Danish Academy – Architecture, Design, Conservation uses cookies to create a better user experience, to interact with social platforms and for anonymised statistics of traffic on our website.

Social media cookies enable us to interact with well-known social media platforms and content. This may be for statistical or marketing reasons.
Neccesary to display YouTube videos
Neccesary to display Vimeo videos
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Is used for UI states

SEABLINGS

Name
Sofie Lind Mesterton
Education degree
Master
Subject area
Design
Institute
Visual Design
Year
2017

Et seriekoncept til børn på 4-7 år om en følsom haj og en frembrusende gople, der vokser op som søstre hos deres adoptivfar, en elektrisk ål. Med varm humor, regnbuefarver og stjernedrys fortælles om deres forskelligheder og fællesskab. Jeg har selv udviklet historien og det visuelle design. I små afsnit af 5 minutters længde følger man de to søstres oplevelser i en eventyrlig verden under vandet. Serien skal behandle både små og store  dilemmaer, der kan opstå, når man vokser op sammen. Søskende kan være meget ens eller vidt forskellige, men ofte er det som om, de passer til hinanden, præcis som de er blevet. Dette specielle forhold vil jeg gerne vise i børnenes øjenhøjde fra både den store og den lille søskendes point of view i en spændende og fantasifuld setting. Hovedkaraktererne er piger og designet uden kønsspecifikke markører for at gå imod den markante underrepræsentation og stereotype fremstilling af pigekarakterer i børnefilm.  

Mit produkt er en bog, der viser seriens koncept i illustrationer og beskrivelser af karakterer, univers og episoder samt et eksempel på et afsnit i animeret storyboard.

 

Animatic på afsnit & looktest

BOLDEN
Looktest
The Royal Danish Academy supports the Sustainable Development Goals
Since 2017 the Royal Danish Academy has worked with the Sustainable Development Goals. This is reflected in our research, our teaching and in our students’ projects. This project relates to the following UN goal(-s):
Gender equality (5)