Hjemmeopgave - Arkitektur

Hjemmeopgave 2020 (Download her)

Hjemmeopgaven til arkitektuddannelsen offentliggøres her den 20. februar 2020.

Den skal afleveres digitalt på en portal.

Du får en mail med link til portalen den 18. marts 2020.

Din fil skal være uploaded senest den 20. marts kl. 12 (CET).

Kun ansøgere, der har ansøgt om optagelse på ansøgningsportalen www.optagelse.dk inden den 15. marts kl. 12.00 (CET) får et link til portalen, hvor der kan afleveres opgave.

Pointfordeling - Hjemmeopgaven 2020

Efter bedømmelse af årets hjemmeopgave laver vi en samlet point-oversigt.

Den lægger vi her, og vi vi linker til den, når vi sender dig en mail om dine egne point.

Spørgsmål til hjemmeopgaven - og svar

Hvis der indløber spørgsmål til hjemmeopgaven, som alle ansøgere kan have interesse i, vil de blive lagt på dette sted. Vi opdaterer løbende indtil den 8. marts, hvorefter vi ikke besvarer flere spørgsmål.



Hjemmeopgave – formål

Din hjemmeopgave skal vise os din evne til at forstå en given arkitektonisk problemstilling og besvare den med et forslag, og den skal gøre os i stand til at vælge, hvem vi vil have til optagelsesprøve.

Arkitektuddannelsen forventer ca. 900-1000 ansøgere. Nogle søger kvote 2, nogle søger kvote 1, og nogle kan søge begge kvoter. Vi forventer at tilbyde ca. 150 studiepladser. ca. 75 pladser i kvote 1 og 75 pladser i kvote 2.
Vi forventer at invitere ca. 160-180 ansøgere til prøve.

Din opgave vurderes af de fire medlemmer af optagelsesudvalget ud fra de kriterier, der fremgår af opgavetekstenVi har lavet et særligt afsnit, hvor kriterier, point-skala og andet er beskrevet.

Frist, fil-format og fil-navn

Hjemmeopgaven til arkitektuddannelsen skal afleveres digitalt på en portal.

Du får en mail med link til portalen den 18. marts 2020.

Din fil skal være uploaded senest den 20. marts kl. 12 (CET).

Kun ansøgere, der har ansøgt om optagelse på ansøgningsportalen www.optagelse.dk inden den 15. marts kl. 12.00 (CET) får et link til portalen, hvor der kan afleveres opgave.

Vi stiller krav til fil-format/opsætning og fil-navn. Det fremgår af opgaveteksten.
Opgaven skal afleveres i pdf-format. . 

Det er dit ansvar, at filen lever op til de formelle krav, vi stiller. Derfor anbefaler vi, at du tjekker din fil, inden du uploader. Sæt tid af til det.

Hvad sker der efter den 15. marts?

Tidsplan 15.- 20. marts

Optagelsesteamet på KADK registrerer alle ansøgninger, der er oprettet på ansøgningsportalen www.optagelse.dk.

Alle ansøgere, der har søgt rettidigt, får en mail med et link til den portal, hvor hjemmeopgaven skal uploades. Senest 18. marts.

Du kan uploade opgave mellem 18. - 20. marts (kl.12.00). Du får en kvittering fra systemet, når du har uploaded din opgave korrekt.

Ansøgere, der har uploaded filer på en forkert måde, eller hvor der er tekniske problemer med filen, får en mail med en meget kort frist til at rette op på problemet. 1 - 2 timer.

Ansøgere, der har uploadet opgave for sent eller slet ikke uploadet opgave, får samtidig besked om, at de ikke kan fortsætte i optagelsesforløbet i kvote 2.

Efter 20. marts:

Opgaverne bedømmes. Der er afsat 3 dage til bedømmerne.

Du får en mail med dine point. Du får samtidig en invitation til prøve, hvis du er blandt de ansøgere med de højeste scorer.

Vi gør det så hurtigt, vi kan. En del ansøgere er utålmodige, men vi prioriterer at kontrollere og dobbelttjekke, så vi er sikre på, at vi 1) kan give alle ansøgere besked på samme tid og 2) kan give den rigtige besked.

Upload af hjemmeopgave

Aflevering af hjemmeopgave kan kun ske digitalt via en portal. Du får et link til portalen fra KADK den 18. marts. Så har du to dage til at uploade.

Fristen er den 20. marts 2020 kl. 12.00 (CET).

I hjemmeopgaveteksten finder du en vejledning til, hvordan du konkret gør det.