Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Om Instituttet

På Institut for Visuelt Design har vi to kandidatprogrammer, et bachelorprogram samt tværgående undervisningselementer, f.eks. på Det Kongelige Akademis ph.d.-skole

KADK Visuelt Design

Instituttets vision

Institut for Visuelt Design danner ramme for et af Europas førende uddannelses-, forsknings- og udviklingsmiljøer inden for visuel kommunikation og cross media-design.

Vi ser instituttets bredde som en stor styrke i forhold til at møde det omgivende samfunds udfordringer. Instituttet udfordrer den måde, vi tænker visuel kommunikation og oplevelsesdesign, for de visuelle medier er i konstant forandring og derfor må udviklingsprocesser, brugerflader og indhold følge med. Undervisning, forskning og praksis er tæt forbundet, og uddannelserne sigter mod at uddanne designere, som kan berige samfund og fag og brancher. Kandidaterne kombinerer tekniske, kunstneriske og akademiske færdigheder, herunder kritisk refleksion, i helhedsløsninger, som stræber efter at sætte nye standarder.

Instituttet ønsker at tiltrække de bedste studerende, undervisere, praktikere og forskere – og igennem et inspirerende og fagligt stærkt studiemiljø at udvikle viden og kompetencer. Dette vil ske i samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere fra forskning, erhverv og kunstnerisk praksis.