Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Spaces of Possibility: When a game designer meets an architect

Dato
06.04.2017
Tidspunkt
14:00 - 16:00
Adresse
KADK
Auditorium 6
Danneskiold-Samsøes Allé 53
1435 København K
Pris
Gratis adgang

Arkitekt Nathalie Pozzi (Nakworks) og spildesigner Erik Zimmerman (New York University) holder en fælles forelæsning om samspillet mellem arkitektur og spildesign. 

Fra 15.marts til 15. april gæster arkitekt Nathalie Pozzi (Nakworks) og spildesigner Eric Zimmerman (New York University) Institut for Visuelt Design.

Sammen har de over flere år udviklet en række storformats spilinstallationer, der dels er arkitektoniske skulpturer og dels interaktive performances. Deres projekter har bl.a. været vist på Museum of Modern Art, Smithsonian Museum of American Art, og i Paris, Dublin, Moskva og Los Angeles. Det er netop samspillet mellem arkitektur og spildesign, der er emnet for deres fælles forelæsning. 

Om Nathalie Pozzi
Nathalie Pozzi er italiensk arkitekt bag studiet Nakworks. Nathalie Pozzi samarbejder gerne rumligt med arkitekter, kunstnere og korografer. Hun har arbejdet bl.a. med installationen af storformat kunstværker (bl.a. Yokohama Triennale of Art, Firenze Biennale og Royal Academy of London).

Pozzi ser paralleller mellem arkitektur og spildesign, idet begge dele beskæftiger sig med at skabe strukturer, som mennesker kan opholde sig i:  

"The structure that you set makes possible an experience, but you have no control over that experience. Architecture doesn’t have to be art. Some of it is, some of it isn’t."
Nathalie Pozzi
New Yorker

Om Eric Zimmerman
Eric Zimmerman er en verdenskendt spildesigner, forfatter bag standardværket 'Rules of Play' om spildesign, og professor på New York Universitys Game Center. Eric Zimmerman er kendt for The Game Design Challenge, hvor computerspildesignere bliver udfordret til at lave eksperimenterende spil, eksempelvis baseret på Emily Dickinsons poesi.