Kursusprogram 2017/18

KADK’s ph.d.-skole er organiseret i tre forskeruddannelsesprogrammer der udbyder kurser inden for arkitektur, design og konservering. Derudover udbyder ph.d.-skolen generiske kurser for de ph.d.-studerende. 
Alle ph.d.-studerende indskrevet ved en ph.d.-gradsgivende institution i Danmark kan melde sig til ph.d.-kurser ved KADK’s ph.d.-skole. Der kan dog være begrænsninger på deltagerantallet på de enkelte kurser. Se dem alle her.

Exploring New Materialism

Lecturers
Henrik Oxvig (Associate Professor, KADK), Martin Søberg (Assistant Professor, KADK)
Svava Riesto (Associate Professor, KU), Søren Riis (Associate Professor, RUC), Ulrik Schmidt (Associate Professor, RUC)
together with Natalie Koerner (PhD Fellow, KADK) and Kristine Sundahl (PhD Fellow, KADK)

Dates
6 Nov 2017, 11-16h: Reading session
21 Nov 2017, 11-16h: Reading session
30 Nov 2017, 9-18h + 1 Dec, 9-15h: Seminar and master class

Registration 
2 Oct 2017 to Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk

Participants
16-18

Description
The course explores the implications of New Materialism philosophy for theory, criticism and practice in the fields of architecture, art, archeology and social science.

Scholarship acknowledging assemblages, the performative qualities of materials, and inorganic agency has gained a strong foothold through writers such as Deleuze, DeLanda, Harman, Whitehead, Bennett, Latour, etc. We are interested in discussing the concrete integration of their concepts in contemporary culture: How can an attention for material life and agency guide the empirical study of cultural artifacts? And how can empirical studies contribute to expanding, questioning and potentially renewing our thinking and concepts? How do notions of vibrancy and agency define material assemblages, which could consist of climate, buildings and occupants? How does New Materialism approach spatial, material and social aspects in the analysis of material assemblages? How are typically architectural and artistic notions of concept, atmosphere and subjective experience understood from the perspective of New Materialism?

The course consists of two one-day reading sessions in September/October and a two-day seminar in December. The reading sessions are intended as preparatory for the seminar which will be structured around two-three daily lectures by senior researchers (such as Riesto, Riis, Oxvig, Mikkel Bille (RUC), Dag Petersson (KADK) et al.) followed by paper presentations by PhD students, discussion and feedback from senior researchers. The two-day seminar will be kicked-off with an international keynote. The focus is on the integration of ideas and perspectives from or related to New Materialism into the student’s own research.

PhD candidates interested in contributing to methodological and interdisciplinary debates on New Materialism and agency will submit a 300-word abstract of their planned presentation and a short CV.

ECTS 
3,5 point

Forskerens værktøjskasse - Informationssøgning, citation og publicering

Tovholdere
Stig Lyngaard Hansen – KADK Biblioteket
Camilla Ryan Sørensen – KADK Biblioteket

Dato                  
Den 24., 25., 26. oktober 2017 kl. 9.30-15.00

Tilmelding      
25. september 2017 til Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk

Deltagerantal
6-12

ECTS                  
3,5 point

Beskrivelse
Som Ph.d. studerende bliver du i stand til at effektivisere din informationssøgning og -fremskaffelse. Du får overblik over de elementer, der giver din forskning autoritet. Du får en direkte kontakt til KADK Bibliotekets forskerserviceteam.

Indhold
Du vil på kurset få kendskab til nyttige ressourcer, publicering, citering og referencehåndtering. Du får analytiske færdigheder i at søge og udvælge de publikationer, der er mest relevante i forhold til dit forskningsfelt og behov.

Du vil blive præsenteret for spørgsmål vedr. din egen forsknings værdi og tilgængelighed samt ikke mindst de overvejelser du bør gøre dig i relation til formidling af din forskning.

Deltagerforudsætninger
Vi anbefaler, at du tager dette kursus så tidligt i dit Ph.d. forløb som muligt mhp. at etablere gode akademiske vaner hurtigst muligt i studiet.

Af hensyn til kursusplanlægningen bedes du ved ansøgning sende nedenstående til: ditte.dahl@kadk.dk, mrk.: Informationssøgning for Ph.d. studerende


Form
Forelæsninger, workshops

Fremlæggelse                             
Mundtlige og skriftlige fremlæggelser          

Øvelser
Løbende øvelser med feedback fra undervisere                       

Program

24.10. 2017

Informationskompetence     9.30-12.00

  • Søgemetoder og -strategier
  • Kildekritik og vurdering af søgeresultater
  • Introduktion til bib.kadk.dk


ØVELSER

Frokost

Online ressourcer, databaser og visuel informationskompetence 13.00-15.00

  • Introduktion til udvalgte baser og e-ressourcer, bl.a. Science Direct, Google Scholar, JStor, Infomedia, Ebrary
  • Adgang hjemmefra
  • Bestil litteratur og artikler
  • Visuel informationskompetence: Søgning i billeddatabaser, brug af billeder i afhandlinger

ØVELSER


25.10. 2017     

Citation og referencehåndtering

  • Præsentation og valg af referenceværktøjer, bl.a. EndNote
  • Citationsstile og styleguides

ØVELSER

26.10. 2017

Impact og publiceringsstrategi    9.30-12.00

  • Fagfællebedømmelse og peer review
  • Impactfaktor
  • Den bibliometriske forskningsindikator (BFI)
  • Open Access (OA) og Sherpa/RoMEO


Frokost

Synliggør din forskning            13.00-15.00

  • ORCID og Researchgate
  • Research.kadk.dk
  • Forskningsformidling

 

Effective Speaking

Course instructor
Morten Berg (cand.mag., English) 

Course aim
This course is aimed at nonnative speakers of English who wish to hone their speaking skills to better reach their international audience. To help participants accommodate the variety of rhetorical traditions and linguistic backgrounds represented in academia, the course supports their skills in English-medium oral communication by providing guidance for the pronunciation of words, sentences and longer stretches of speech as well as rhythm and pitch contour. Participants develop their grasp of the dynamics of speaking in formal settings as they learn to cope with the highly artificial situation of speaking to a group of people who they may feel are smarter and more knowledgeable than themselves. By understanding their own and their listeners’ reactions, participants will be able to analyse and rationally assess their situation in order to tackle their natural anxiety. Rhetorical principles that help improve listeners’ comprehension are also discussed.

The course mixes plenary seminars with supervised group work to train participants in speaking and interacting in forums of varying formality. Extensive feedback is given.

All participants who are ready to contribute actively to this very intensive course by sharing their experiences and giving presentations are welcomed.

Elements
• speaking and presenting exercises
• pronunciation of individual words – rules and theory
• intonation and other continuous elements of pronunciation (stress distribution, rhythm, variety)
• group and individual coaching on pronunciation and intonation
• submission of audiotaped samples for feedback
• nonverbal elements – body language, gaze, voice, appearance, etc.
• oral communication theory (differences between written and oral language, psychological aspects)
• physical and mental preparation for presentations
• analysing the audience (aims, interests, dynamics)
• understanding listeners’ minds: forgetful, distracted, whimsical
• cognition patterns: group and repeat ideas, be physical, be concrete, advance your hypotheses, think of what they hear – not what you say
• what is achievable in an oral presentation – compared with paper and poster

Outcomes
At the end of the course participants will
• have developed and rehearsed at least two presentations on topics within their field of specialization
• have contributed to academic workshops
• be more confident about engaging in public speaking in English
• have the self-awareness and knowledge necessary for further developing their skills in effective public speaking
• look forward to making a presentation!

Dates
1, 2, 8 and 15 Nov 2017

Participants
Nonnative speakers of English

Language
English

Form and extent
Plenary, group and individual work, discussion, feedback, lectures, voice exercises, audio and video recording, own pronunciation practice. Plenary lessons: 20; group lessons: 10; Written feedback on 3 sound files

Registration
2 Oct 2017 to klau@kadk.dk

ECTS
3

Academic Writing - Writing an Article

Lecturer
Anna-Vera Meidell Sigsgaard, ph.d.

Course Aim
The aim of this workshop is to introduce participants to aspects of academic writing of scientific articles in English in terms of grammar and structure as related to genre and function, while providing time for participants to work on their own articles.
The course is inspired by a functional grammar and genre-based approach, and will include examples of generically appropriate sample texts with related exercises, as well as structured writing time for participants to work with their own texts.
The course will be taught in English; however, participants are welcome to ask questions and do group work in Danish.

Prerequisites
In order to participate in the workshop, participants must have at least started the writing process – this can be as little as having written an abstract and/or a disposition over what the article will address, or as much as a rough draft  or sketch of the article.  It is recommended for participants to have at least a few paragraphs written (they can be drafts, or sketches), as these will be the basis for particpants’ revision/writing exercises. Time will be made available each day to revise, write and edit your article draft during the workshop with sparring from the other participants and from the instructor.
Participants are expected to have a working level of written English language skills at the tertiary level. This workshop focuses on genre specific language patterns in academic writing and is not a language course as such.

Contributions

  • Participants must bring a computer / tablet and a USB memory stick for working on their own and other’s drafts.
  • Readings
  • Relevant literature and readings will be made available during the workshop as well. 


Course content
Course content will cover the following topics, prioritized depending on participant needs:

  • Genre and text style in articles and papers
  • Writing an abstract
  • Moving from more spoken-like to more written-like, academic language
  • Text structure at the whole-text, paragraph and clause levels
  • Text density and clarity
  • Punctuation and citation


Dates
10 Jan - 12 Jan 2018.

Deltagerantal
8-12 

Registration
Registration at the latest on 11 Dec 2017 to Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk

ECTS                  

 

DNA

Tovholder/Underviser
Arne Redsted Rasmussen

Dato                  
D. 8.-19. januar 2018

Deltagerantal
4-8

Beskrivelse
Formål:
At sætte de studerende i stand til at forholde sig til problemstillinger i forbindelse med identifikation ved hjælp af DNA samt omkring konservering af DNA og hvordan DNA udvindes fra vidt forskellige genstande

Indhold:
Introduktion til DNA og udvalgte videnskabelige artikler baseret på DNA. Der vil også være praktisk arbejde med DNA oprensning og PCR metoder i skolens DNA laboratorium

Læringsmål:
Studerende der gennemføre modulet tilegner sig; viden omkring DNA herunder problemstillinger i forbindelse med opbevaring af DNA samt viden omkring de metoder der bruges til at oprense og identificer DNA fra forskellige genstande
Færdigheder i at bruge udvalgte metoder til oprensning og identifikation af DNA fra forskellige genstande.
Kompetencer til at identificere problemstillinger i forbindelse med udtagning af DNA prøver fra kompliceret genstande samt anvende i praksis de lærte metoder

Undervisningsform:
Forelæsninger, artikel læsning samt laboratorie arbejde

Pensum:
Ca. 250 sider bestående af lærebog samt artikler

Varighed:
30 timer, dertil kommer forberedelse og eget arbejde

ECTS                 
4

Tilmelding      
D. 19. december 2017 til Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk

A Guide to a Succesful PhD Thesis: Connecting Structure, Research Methods and Management

Lecturer
Emanuele Naboni, lector

Date               
5-9 March 2018. 

Participants
2-12

Description
The aim of this course is to support Ph.D. students wishing to conduct research within the Design Disciplines. The objectives of the course are threefold. First, to grant breadth, fostering the development of your Ph.D. Structure. Secondary to give depth, by converging on the development of your customised Research Methods. Finally, to address the aspects of the Management of your Thesis. 

From the introduction to conclusions, producing a Thesis Structure is a hurdle. The course, uniquely based on participants' thesis work, proposes a step-by-step guide to devising a Structure that strengths Parts and Chapters organisation and connections. Either you have just started your Ph.D., or are closing it; you will grasp the essential, iterative process by which research Questions generate Knowledge. 

Critical to the Process is the vast range of Research Methods suitable for the diverse array of topics germane to Design Research (e.g. Qualitative Research design, Correlational, Experimental, Simulation, Case Studies, Research by Design). When logical, you will be seeking ways to marshal the benefits of two or more Research Methods applied to your investigation. 

Weaved with Structure and Methods, is the “Thesis’ Management”. It is set high emphasis on your "adventure" of being a research student. It is addressed how to get started, get through revisions, face deadlines and how to regulate the workload. The topic of dissemination along and after the Ph.D. is also debated. Finally, the issues of working with your supervisors, the varied stakeholders (comprising the ones of industrial Ph.Ds.) and the final examiners, is treated. 

ECTS                  
4

Registration             
Registration no later than 5 Feb 2018 to Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk

Værk og fænomen

Underviser/tovholder
Nicolai Bo Andersen, Arkitekt MAA, lektor, programleder
Carsten Thau, professor

Eksterne undervisere
Kathrine Hasse, ’Kunstig intelligens og post-fænomenologi’
Dan Zahavi, ’Fænomenologiens grundlæggelse’
Frederik Stjernfelt, ’Forholdet mellem fænomenologien og kognitiosteori’
Kirsten Hyldgaard, ’Heideggers fænomenologi’
Kjeld Vindum, ’Materiale og stoffets ekstase iflg. New Materialism’
Aslak Vibæk og Peter Døssing, AVPD
Lene Tranberg, Lundgaard og Tranberg

Dato
D. 28. februar samt d. 1. og 2. marts 2018 + d. 21., 22. og 23. marts 2018

Deltagerantal
5-15

Beskrivelse
Det (bygnings)kunstnerisk forslagsstillende arbejde omhandler altid en unik genstand, det foregår i et bredt felt af videnskabelige og kunstneriske discipliner i en ikke-lineær proces. Forløbet er kendetegnet ved – i modsætning til et videnskabeligt forsøg – at man ikke kan være sikker på at kunne gentage det og hver gang nå til det samme resultat.

Tilsvarende understreger Gadamer hvordan der indenfor fænomenologien og hermeneutikken ‘… is no methodical way to arrive at the solution’ (Gadamer, 2004). For Gadamer er fænomenologien netop kendetegnet ved, at der ikke er en metode i videnskabelig forstand. (Bygnings)kunstneren og fænomenologen er enige om, at der ikke findes en fremgangsmåde, der i enhver situation kan gentages og på en enkel måde entydigt beskrive hvordan man kommer fra et givent udgangspunkt til et godt resultat.

Kurset ’Værk og fænomen’ omhandler fænomenologiens teoretiske grundlag og praktiske anvendelsesmuligheder. Kurset henvender sig til forskerstuderende fra design og arkitekturområdet, men kan med fordel tages af forskerstuderende fra humaniora og socialvidenskab. Fælles er interessen for fænomenologisk forskningsmetodik og for forholdet mellem et observeret fænomen og dets beskrivelse.

Kurset er bygget op af to moduler á hver tre dages varighed, afholdt med to ugers mellemrum. Første uge har 'fænomenologiens og hermeneutikkens grundbegreber' som tema, næste uge har 'post- og praksisfænomenologi' som tema.

Kurset er struktureret omkring forelæsninger og oplæg fra kursusarrangørerne om formiddagen og øvelser/diskussioner med udgangspunkt i kompendiets tekster om eftermiddagen. I mellem de to kursusmoduler skal der fremstilles en fænomenologisk beskrivelse med afsæt i de tilmeldte studerendes egne projekter. De ph.d.-studerendes beskrivelser vil blive gennemgået og diskuteret i fælles gennemgange.

Kurset giver indsigt i og forståelse for fænomenologiens og hermeneutikkens teoretiske fundament. De klassiske positioner gennemgås ved tekstlæsninger. Udvalgte tekster af Husserl, Heidegger, Gadamer, Merleau-Ponty, Sartre, Virilio, DeLanda, Böhme, Bennett, Hofmann-Axthelm, van Manen, Hayles, Lakoff, Murcott, Zumthor, Wang Shu, Herzog & de Meuron m.fl., indgår i et kompendie formet til kurset. Oplæg af kontemporære kunstnere og arkitekter vil underbygge temaer og sessioner i kurset. Den såkaldte post-fænomenologis diskussion af fænomenologiens stilling i forhold til omgangen med aktuelle og kommende former for digitaliseret teknologi være et tema i kurset.

Der gives gennem værkstudier og praktiske fremstillingsøvelser redskaber til fænomenologisk-hermeneutisk registrering og analyse samt færdigheder i brug af en praksisorienteret fænomenologisk-hermeneutisk metode.

ECTS                  
5

Tilmelding
Senest d. 29. januar 2018 Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk

 

Practice-based Design Research

Main organizers and Lecturers

Mette Agger Eriksen, PhD, Associate Professor, KADK (main responsible)
Pelle Ehn, Professor emeritus, Malmö University, Sweden (co-organizer)

Other Lecturers
Thomas Binder, Professor MSO, KADK
Jonas Löwgren, Professor, Linköping University, Sweden
Thomas Markussen, Associate Professor, SDU, Denmark
Flemming Tvede Hansen, Associate Professor, KADK
Sissel Olander, Assistant Professor, KADK

Dates 
Sumposium: 23 - 24 January 2018 at 9:00-16:00
Seminars:  There are two options: 22. or 23. February 2018 at 9:00-17:00 (The enrolled Ph.d. students participate on one of the two seminar days).

Number of Participants 
4-15

Description
The choice of PhD research methodology and approaches largely influences the results and arguments one is able to make.

For the last decades research-through-design (Freyling 1993) or more broadly practice-based approaches have been emphasized and richly elaborated within design research. It is for example considered as programmatic design research, constructive design research, hypothesis-driven design research, etc. However, what overall characterizes this methodology and approach is that practices of making – often described and considered as experiments – play a core role.

During this PhD course, an overview will be given of these different developments and characteristics of practice-based design research especially in a Scandinavian context.

The course is comprised of a two-day symposium followed by a later one-day seminar (The enrolled Ph.d. students participate on one of the two scheduled seminar days).

The symposium including: a day with focus on different perspectives on practice-based design research organized around lectures and a debate; and a second day also with focus on the role of experiments as parts of making arguments organized around cases by prior PhD scholars who applied a practice-based approach and a hands-on workshop including a meta-experiment to assist the participating PhD students in elaborating the relationship between approach, data and arguments. At the later seminar, the students will present their position in terms of research methodology and will get verbal individual feedback from staff and one other student.

Preparation prior to the symposium will be rather substantial in terms of reading a compendium of texts and consulting a collection of PhD thesis. Likewise, for the seminar by making a theoretically and practically grounded presentation of one’s methodological position and by giving feedback to one-two other students.

ECTS                  
Symposium incl. preparation: 1,5 ECTS
Seminar incl. preparation: 1 ECTS

Registration
The deadline for registration was 11 December 2017. The course is fully booked and is therefore closed for additional registrations.
In case of questions, contact: Karen Margrethe Laursen klau@kadk.dk 

 

Kursus i ph.d.-vejledning

Tovholder       
Thomas Harboe, ph.d. og centerleder, Københavns Universitet. Thomas har mere end 20 års erfaring med universitetsundervisning og har skrevet bøger og artikler om universitetspædagogiske emner. Han arbejder til daglig som leder for et universitetspædagogisk center under Københavns Universitet.

ECTS                  
1,5-2

Dato                 
18. og 19. december 2017, begge dage kl. 9.15-16.00.

Tilmelding      
Senest d. 17. november 2017 til Karen Margrethe Laursen, klau@kadk.dk

Målgruppe
Kurset retter sig mod både ph.d.-vejledere og ph.d.-studerende. Kurset kan fungere som en fin forventningsafstemning mellem ph.d.-vejleder og ph.d.-studerende i tilfældet af at begge parter deltager i kurset. Men kurset kan også gennemføres uden at begge parter er tilstede.

Der kan komme (væsentlige) ændringer.

Deltagerantal
Min 6 - intet max

Indhold            
Kurset vil behandle temaer som vejledningsforholdet, procesvejledning, socialisering, spørgeteknik, kollegasamarbejde og regler og aktører på området. Kurset har som mål, at deltagerne:

  • opnår viden om ph.d.-vejledningen formelt og processuelt
  • forstår den kompleksitet, som ph.d. vejledning indgår i
  • kan bringe viden fra kurset ind i egen vejledningspraksis og
  • er i stand til at reflektere over egen vejledningspraksis fremover


Form
Kurset veksler med korte oplæg, plenumdiskussioner, case-øvelser, rollespil, interview m.m.

Forberedelse
1. Deltagerne skal før kurset orientere sig om, hvilke retningslinjer, regler og hjælpemidler, der er gældende og til rådighed på deres eget fag. Forbered gerne spørgsmål til ph.d.-skolelederne herom (ph.d.-skolederne vil være til stede ved dele af kurset). 
2. Deltagerne skal formulere og indsende minimum to cases, der beskriver svære situationer i ph.d.-vejledningsforløbet (max. 5 linjer per case). Casene skal være autentiske, men skal samtidigt være anonymiseret således at casene kan uddeles og diskuteres på holdet. Casene skal sendes til tha@samf.ku.dk senest mandag den 11. december 2017 og vil på forskellig vis blive inddraget og behandlet i kurset.
3. Følgende tekster anbefales som relevant læsning (ikke obligatorisk):

  • Rienecker, Lotte, Harboe, Thomas, Stray Jørgensen, Peter (2005): Vejledning – en brugsbog for opgave- og specialevejledere ved videregående uddannelser. Samfundslitteratur. En grundig universitetspædagogisk bog om opgave og specialevejledning. Bogen fokuserer på de vejledningsforløb, der findes på BA og KA-niveau, mens Ph.d.-vejledning fylder mindre i bogen.
  • Handal, Gunnar; Lauvås, Per (2006): Forskerveilederen. Oslo, Cappelen Akademisk Forlag. / Velskrevet, grundig og opdateret bog, der dækker stort set alle aspekter af ph.d.-vejledning. 


Eventuelle spørgsmål kan rettes til Thomas Harboe på tha@samf.ku.dk.

Bibliotekets kursus for ph.d.-studerende

Undervisere 
Stig Lyngaard Hansen – KADK Biblioteket
Margrethe ”Gæk” Bredahl – KADK Biblioteket

Dato
18. og 19. april 2018

Undervisningssted
Undervisning: Biblioteket, mødelokale 2. sal   

ECTS
0,8  

Sprog 
Dansk    

Form
Forelæsninger, workshops    

Øvelser   
Øvelser med udgangspunkt i dit ph.d.-projekt

Forberedelse 
Inden kursusstart udsendes div. tekster til forberedelse

Max antal deltagere               
12 (minimum 6 deltagere)

Kursets formål og indhold
Formålet med bibliotekets kursus er at give dig redskaber, der undervejs i din forskeruddannelse, kan understøtte og strukturere dit arbejde med akademisk litteratursøgning og -fremskaffelse, citation- og referencehåndtering. Vi vil så vidt muligt målrette kursets indhold i forhold de tilmeldtes faglige udgangspunkt og institutstilknytning.

På kurset vil du lære forskellige søgemetoder og –strategier og vi vil hjælpe dig til at skabe en struktur omkring arbejdet med dine kilder.

Du får introduceret bib.kadk.dk og de mange andre ressourcer, som KADK biblioteket har adgang til – både databaser med akademisk litteratur og billeddatabaser. Herudover vil vi fortælle om den samlede bibliotekssektors services og tilbud.

Kurset vil også introducere til citations- og referencehåndtering – og med udgangspunkt i programmet Endnote X8 vil I få struktur på referencearbejdet – både i læse- og skrivefasen.

Kurset vil også introducere jer til forskningsregistrering i research.kadk.dk. Herunder kommer vi også til at tale om peer reviewing, Den bibliometriske forskningsindikator (BFI), ORCID forsker-ID og forskningsformidling.

Endelig er kurset også en mulighed for jer til at få direkte kontakt til KADK Bibliotekets forskerserviceteam, der står klar til at hjælpe jer i hele ph.d.-forløbet.

Indhold

  • Søgemetoder og -strategier
  • Kildekritik og vurdering af søgeresultater
  • Introduktion til bib.kadk.dk
  • Introduktion til udvalgte baser og e-ressourcer, bl.a. Science Direct, Google Scholar, JStor, Infomedia, Ebrary
  • Adgang hjemmefra
  • Bestil litteratur og artikler
  • Visuel informationskompetence: Søgning i billeddatabaser, brug af billeder i afhandlinger
  • Præsentation af referenceværktøjet EndNote
  • Bibliografier, citationsstile
  • Forskningsregisterring i PURE/research.kadk.dk
  • Fagfællebedømmelse/peer review
  • Den bibliometriske forskningsindikator (BFI)
  • Open Access (OA)
  • ORCID
  • Forskningsformidling


Deltagerforudsætninger

Vi anbefaler, at du tager dette kursus så tidligt i dit ph.d. forløb som muligt mhp. at etablere gode akademiske vaner hurtigst muligt i studiet. 

Af hensyn til kursusplanlægningen bedes du ved ansøgning sende nedenstående til: stig.lyngaard@kadk.dk  mrk.: Informationssøgning for ph.d.-studerende: 

  • En beskrivelse af dit ph.d.-projekt. Emne, metoder, teorier, teser, samarbejder og afhandlingens form
  • 5-10 linjer om dine forudsætninger og forventninger til kurset
  • Have installeret Endnote X8, samt undersøge WORD/Pages kompatibilitet: http://endnote.com/product-details/compatibility#windows Du er mere end velkommen til at kontakte Gæk på biblioteket for hjælp!
  • Oplyse om du bruger PC eller MAC


Seneste tilmeldingsdato

1. april 2018 til Stig Lyngaard Hansen: stig.hansen@kadk.dk