Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Nyt aftagerpanel på Kunstakademiets Arkitektskole

Dato
04.09.2013
Kategori
Samarbejde og erhverv

Kunstakademiets Arkitektskole har fået et nyt aftagerpanel med 5 stærke profiler. Aftagerpanelet skal understøtte skolens udvikling, og sikre åbenhed mod erhvervslivet.

Det nye aftagerpanel består af

•   Tina Saaby (formand), stadsarkitekt i Københavns Kommune
•   Lene Tranberg, partner i Lundgaard og Tranberg Arkitekter A/S
•   Johan Celsing, indehaver af Johan Celsing Arkitektkontor AB
•   Lone Feifer, programme director i Velux A/S
•   Kasper Guldager Jørgensen, partner og direktør i 3XN

Fagleder på Arkitektskolen, Peter Thule Kristensen, glæder sig:’ Det er 5 meget kompetente og dygtige mennesker som har sagt ja til at lægge noget af deres store engagement og viden på Kunstakademiets Arkitektskole. Tilsammen dækker de en bred vifte inden for arkitekternes store arbejdsområde – fra byplanlægning til produktdesign. Jeg ser frem til de 3 årlige møder med stor fornøjelse og vil forsøge at inddrage dem på en måde, så en større kreds på KA kan få glæde af deres kompetencer.’

Aftagerpanelet skal sætte fokus på skolens samarbejde med erhvervslivet, og indgå i en systematisk dialog med aftagerne om uddannelsens kvalitet og relevans for samfundet. Aftagerpanelet kan for eksempel se på udvikling af nye og eksisterende uddannelser eller udvikling af nye undervisnings- og eksamensformer. Aftagerpanelerne er også med til at målrette de studerendes faglige kvalifikationer, så de matcher behovet på arbejdsmarkedet og lever op til kravet om den nyeste viden.