1.1: Den første del af semestret er præget af korte workshops, hvor den studerende har mulighed for selv at afprøve en række håndværk, som danner baggrund for den moderne typografiske forståelse. Herunder kurser i kalligrafi, romerske kapitæler (maling & hugning), støbning, letterpress, og skriftdesign.
1.2: I den anden del af semesteret arbejdes der individuelt med en opgave omhandlende wayfinding og skiltning i en konkret kontekst.
Andet semesteret fokuserer på forskellige aspekter af identitet, kommunikation og branding, og på hvordan disse kan behandles på digitale, trykte, og rumlige platforme.
Der vil være opgaver i:
2.1: Visuel identitet
2.2: Skrift design og identitet
2.3: Piktogram design
3.1: I tredje semesters teoriopgave diskuteres en skrifthistorisk problematik. Udkommet præsenteres både i skiftlig form og via et foredrag for medstuderende.
3.2: Med udgangspunkt i ovenstående, udvikler den studerende et nyt udstillingsdesign, der præsenterer den skrifthistoriske problematik i et udstillingsformat.
3.3: Den sidste opgave i semesteret lægger op til afgang. Dette er et selvvalgt projekt, hvor den studerende har mulighed for at afprøve nogle af de problematikker, man påtænker at behandle i det endelige afgangsprojekt.
Afgang