Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Et interaktivt minde

Navn
Anne Sigismund
Uddannelsesgrad
Kandidat
Fagområde
Design
Program
Visual Game and Media Design
Institut
Visuelt Design
År
2018

Mit projekt er inspireret af mine barndomsminder. Hvad hvis man kunne søge ind i et billede, som man har en masse gode minder koblet til og kunne gå rundt i det? Og hvis man kunne det, kunne man så ikke også vise mindet ud fra ens eget perspektiv som barn? Måske ser man reelt en strand med skaller, men da man var barn, var skallerne en del af et enhjørningehorn eller en skat, man kunne hjælpe piraterne med at finde. 

 

Mit projekt er konceptet til et sådant interaktivt minde, hvor man kan gå rundt i et minde fra min barndom, hvor jeg var med mine forældre på jordomrejse og vi startede på Zanzibar. Produktet skulle ende med at være et spil i Unity, hvor man kunne gå rundt og opleve mindet gennem mine øjne - med fantasivæsener og det hele.